Sfaturi pentru mentinerea unei danturi sanatoase

Există mai multe modalități prin care puteți să vă mențineți dantura sănătoasă, însă primul pas recomandat ar fi să consultați medicul stomatolog pentru a afla care dintre modalități vi se potrivește cel mai bine. Este important ca tehnica să fie adecvată atât poziționării dinților, cât și stării gingiilor fiecărei persoane.

Zece pași pentru dinți mai sănătoși și mai frumoși:

1. Pentru a preveni îngălbenirea dinților, medicii stomatologi recomandă spălarea lor la mai puțin de 30 de minute după servirea mesei, așadar de 3 ori pe zi, împreună cu folosirea aței dentare pentru curățarea spațiilor dintre dinți.
2. Folosiți bicarbonat de sodiu aplicat direct pe periuța de dinți pentru albirea dinților.
3. Optați pentru un detartraj o dată la șase luni întrucât această procedură poate face ca diferite pete cauzate de ceai sau de cafea să dispară.
4. Evitați să fumați! Nicotina poate produce pete maronii ce sunt greu de îndepartat din cauza faptului că penetrează smalțul.
5. Periile de dinti cu perii uzați, tociți sau depărtați nu pot curăța dinții eficient, în schimb sunt raiul bacteriilor. Periuța de dinți ar trebui schimbată o dată la 3-4 luni sau chiar și mai curând dacă perii sunt degradați.
6. În timpul periajului, periuța ar trebui amplasată la un unghi de 45 de grade de linia gingiei. Mișcările de curățare ar trebui să fie circulare, efectuând mișcări înainte și înapoi pe fiecare suprafață a dintelui.
7. Tipul de pastă pe care îl folosiți nu este chiar atât de important, cât mai degrabă felul în care o folosiți. În principiu, orice pastă care conține fluor este suficient de bună.
8. Trebuie să folosiți ața dentară cel puțin o dată pe zi, de preferat înainte de a merge la culcare. Ața dentară ajută la îndepărtarea particulelor greu accesibile dintre dinți, care combinate cu bacteriile pot cauza placă și tartar.
9. Acordați atenție mâncărurilor și băuturilor ingerate! Mâncărurile dulci încurajează înmulțirea germenilor și atacurile acide. Gustările dulci și mesele principale mențin concentrația de zahăr din cavitatea bucală, agravând lucrurile. Pentru sănătatea dinților, dar și pentru sănătatea tubului digestiv și al întregului organism, este recomandată, între mese,consumul de fructe, legume și alimente similare și nu dulciuri, cum ar fi ciocolata.
10. Folosiți apa de gura cu ingrediente antiseptice și gust mentolat pentru a masca respirțtia urât mirositoare.